Obserwatorzy

piątek, 6 grudnia 2019

Mikołajki

   Doszły do mnie wieści, że w tym roku Mikołaj będzie dawał prezenty wszystkim niegrzecznym. Bardzo się starałam, dużo rozrabiałam, a prezentu jednak nie dostałam. Sama muszę przygotować sobie prezent. Będzie to szal z cieniowanej włóczki Magic Fine i jednolitej mieszanki moheru i wełny. Tę jednolitą dodałam, żeby szal był ciepły i dla złagodzenia cieniowania Magica. Oto dzisiejsze dzierganie.
Szalik ten robiłam ściegiem takim samym, jak pled, który pokazywałam latem ubiegłego roku. Pokazywałam go również na FB i były prośby o schemat. Wzór to chyba najłatwiejszy ażur na drutach, ale opisać go już nie jest dla mnie tak łatwo. Zrobię jednak prezent Mikołajkowy i zamieszczam dla potrzebujących.

+     oczka brzegowe
I       oczka prawe
u      narzut
^      3 oczka prawe razem na prawo

Wzór ten to powtarzanie tylko dwóch rzędów.

Rząd 1:

+++  uIII^IIIuIuIII^IIIu  +++

Rząd pierwszy pokazuje tu powtórzenie motywu 2 razy. W moim szalu powtarzałam motyw 7 razy. Żeby powtórzyć motyw należy powtarzać potrzebną ilość razy to co jest podkreślone. 
Dla tego wzoru zawsze nabieramy liczbę oczek z 5 na końcu np. 25, 65, 115. Ja nabrałam 75 oczek.
 
Rząd 2:
3 oczka brzegowe, wszystkie narzuty i oczka przerabiamy na lewo, 3 oczka brzegowe.

3 oczka brzegowe to zawsze oczka prawe.

 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję, za każde słówko do mnie skierowane. To balsam dla mojej duszy.